De wijkkrant voor Nijmegen-Oost trakteerde dinsdagavond 19 mei haar adverteerders op een inspirerende workshop over klantgericht ondernemen: Investeer in je klant en hij investeert in jou!
Ondernemers zijn van groot belang voor de levendigheid en aantrekkelijkheid van onze mooie wijk. We willen graag een gezond ondernemersklimaat in een wereld waar steeds meer mensen producten en diensten online bestellen bij grote webwinkels. Hét grote voordeel van lokale ondernemers is dat ze dichtbij zitten en dat ze hun klanten goed kunnen kennen. Klantgericht denken en gastvrijheid zijn hierbij essentieel en daarom was dat onderwerp het thema van deze avond.
Jacqueline Fackeldey, klantropoloog en wijkbewoner opende in café Groenewoud met de vraag "Wat is jouw topervaring met een klantgerichte organisatie?". En zo'n ervaring was nog niet zo makkelijk te vinden... Daarna liet ze via mooie voorbeelden uit onze eigen wijk hoe je nóg gastvrijer kunt zijn naar je klant. Ze interviewde Herma Schipperheijn van boekhandel Augustinus die vertelde over hoe zij in haar klanten investeert en wat ze daarvoor terugkrijgt. Bijvoorbeeld door het klanten zó makkelijk te maken dat ze anderen aanraden om er óók eens een boek te kopen: "Onze boeken komen uit hetzelfde magazijn in Culemborg waar Bol.com ze ook inkoopt, dus waarom niet je lokale boekhandel steunen?".
Veel ondernemers wisselden na afloop met een drankje kennis en ervaringen uit en het was een inspirerende avond die zeker een vervolg gaat krijgen. Foto: wijkkrantfotograaf Marc van Kempen.